نگهداری و تعمیرات

موفقیت صنایع در تولید و ارائه محصولات به علل گوناگونی بستگی دارد که وجود یک واحد قوی و مناسب تعمیرات و نگهداری از آن جمله است. عدم توقف و تولید با کیفیت در تولید ، کاهش هزینه‌ها و افزایش عمر مفید تجهیزات و ماشین‌آلات نتیجه مدیریت صحیح این بخش است.

سیستم نگهداری و تعمیرات علاوه بر مدیریت اطلاعات ماشین‌آلات و تجهیزات موجود در یک سازمان، با برنامه ریزی و مدیریت تعمیرات اضطراری (EM)، تعمیرات و سرویسهای پیشگیرانه (PM) و تعمیرات بر اساس شرایط (CBM) موجب افزایش عمر مفید تجهیزات و ماشین‌آلات و افزایش راندمان تولید و کاهش هزینه ناشی از خرابی‌ها می‌شود.

ویژگی‌های اصلی سیستم:

  • مدیریت اطلاعات ماشین‌آلات و تجهیزات
  • مدیریت فعالیتهای نتپیشگیرانه و براساس شرایط
  • مدیریت درخواستهای تعمیرات اضطراری
  • برنامه ریزی و مدیریت دستورکارهای پیشگیرانه
  • ثبت گزارشات اقدامات تعمیرات و نگهداری
  • دریافت گزارشات تحلیل تعمیرات و نگهداری
  • ایجاد پایگاه دانش درخصوص علل ایجادخرابی و نحوه رفع آن و… جهت تعمیرات بعدی
tamirat

این سیستم فرایندهای مربوط به تعمیرات اضطراری یا پیشگیرانه و مبتنی بر شرایط را مدیریت می‌کند. یکپارچگی و ارتباط آن‌لاین با زیرسیستم‌های منابع انسانی، تولید و خرید و تدارکات از دیگر ویژگی های این سیستم است که روند نگهداری و تعمیرات را در سطح سازمان تسهیل می کند.
تمامی اطلاعات شناسنامه‌ای تجهیزات و ماشین آلات در این سیستم ثبت شده است و به کمک ساختار درختی امکان ثبت عملیات مربوط به تعمیرات را در سطح قطعات هر دستگاه فراهم می‌کند.
این سیستم از قسمت‌های اطلاعات پایه، تعمیرات اضطراری، فعالیت‌های پیشگیرانه، تعمیرات شرطی و مدیریت دانش نت تشکیل شده است.
اطلاعات پایه: در این زیرسیستم اطلاعاتی همچون شناسنامه تجهیزات و ماشین‌آلات، تیم‌های تعمیرات و نگهداری، سطح‌بندی دستگاه‌ها، پارامترهای نگهداری و تعمیرات و فعالیت‌های لازم در تعمیرات تعریف می‌شود.
تعمیرات اضطراری: در این قسمت امکان صدور درخواست خدمات نگهداری و تعمیرات توسط واحدهای مختلف کارخانه و صدور دستور کار بر اساس درخواست‌ها و مدیریتشان وجود دارد.
فعالیت‌های پیشگیرانه : در این زیرسیستم امکان برنامه‌ریزی و انجام فعالیتهای پیشگیرانه بر مبنای متوسط زمان پیش بینی شده وجود دارد. زیرسیستم این کار را با در نظر گرفتن تقویم کاری و آمار کارکرد ماشین‌آلات انجام می‌دهد .
تعمیرات شرطی : در این زیرسیستم نتایج بازرسی تجهیزات مثل نتایج اندازه‌گیری، مشاهدات و … ثبت و بر اساس این نتایج دستور تعمیر ماشین آلات (در صورت نیاز) صادر می‌شود.
مدیریت دانش نگهداری و تعمیرات : در این زیرسیستم علل و نشانه‌های خرابی و راهکارهای رفع آن ثبت می‌شود در این زیرسیستم یک Knowledge Basee قوی برای استفاده از آن در دوره‌های بعدی توسط متخصصین نگهداری و تعمیرات فراهم شده است
گزارشات : در این قسمت امکان تهیه‌ی گزارشات آمار توقفات فنی ماشین آلات برحسب توقفات با برنامه و بدون برنامه، آمار علل خرابی دستگاه‌ها به تفکیک عوامل برقی، مکانیکی، تاسیساتی ، خلاصه کارکرد پرسنل تعمیر کار و … وجود دارد.

علل نیاز به سیستم:
۱- کنترل و نظارت بر کلیه فرآیندهای نگهداری و تعمیرات در سازمان
۲- گردآوری اطلاعات کامل در مورد ماشین آلات و تجهیزات و برنانه ریزی اقدامات نگهداری بر اساس آنها
۳- تسهیل در امور مربوط به مستند سازی و مدیریت مدارک ماشین آلات و تجهیزات جهت دسترسی آسان و سریع به آنها
۴- افزایش بازدهی فعالیتهای نگهداری و تعمیرات به جهت شفاف سازی و مدیریت آنها
۵۵- تسهیل در برنامه ریزی فعالیتهای نگهداری و تعمیرات و کاهش توقف در تولید به علت خرابی ماشین آلات

نرم افزار حقوق و دستمزد

محاسبه حقوق

RecExBanner 1

خزانه داری (دریافت و پرداخت)

refah1

رفاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up