مدیریت منابع مالی

محدودیت منابع اقتصادی به عنوان یک واقعیت و استفاده بهینه از این منابع به عنوان یک ضرورت، همواره مورد توجه سرمایه گذاران، مدیران و گروههای ذینفع در سازمانهای عمومی و خصوصی است. از این رو تهیه اطلاعات مربوط به اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، ارزیابی و گزارشگری رویدادهای موثر بر منابع اقتصادی از اهمیتی ویژه برخوردار است.

در این راستا استفاده از سیستمی جامع و یکپارچه جهت ثبت خودکار رویدادهای مالی و تهیه گزارشات در سطوح مختلف سازمان ضروری به نظر میرسد.

star

وظایف اصلی در مدیریت منابع مالی

 

  •  مدیریت صحیح گردش جریان مالی شرکت و جلوگیری از کسری بودجه.
  • صدور اتوماتیک سند برای تمامی بخش­ها از جمله فروش، خرید، اموال، حقوق و دستمزد و سایر بخش­های مرتبط با واحد مالی که موجب کاهش بار کاری واحد مالی خواهد شد.
  • ارتباط فرآیندی واحد مالی با تمامی بخش­ها.
  • استفاده از سیستم اموال که به صورت فرآیندی با واحدهای خرید، نگهداری و تعمیرات و انبار مرتبط است که موجب مدیریت و هزینه­یابی تمامی اموال سازمان و محاسبه استهلاک­های اتوماتیک مرتبط با نگهداری و تعمیرات می­شود.
  • استفاده از سیستم بودجه که به صورت فرآیندی و در سطح کنترل بودجه ای با مبلغ اسناد مالی در ارتباط می باشد و امکان مدیریت بر انواع بودجه ریزی های هزینه و درآمد را فراهم می کند.
  • استفاده از سیستم خزانه ­داری که باعث مدیریت دریافت­ها و پرداخت­ها و اسناد دریافتنی و پرداختنی، همچنین مدیریت تنخواه گردان می­شود.
مدیریت منابع مالی
نرم افزار مهندسی محصول

اطلاعات پایه تولید و مهندسی محصول

bahayetamamshode

مدیریت فرآیندهای کسب و کار

BudBanner

بودجه

QCbanner

کنترل کیفیت

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Fill out this field
Fill out this field
الرجاء إدخال عنوان بريد إلكتروني صالح.

keyboard_arrow_up